Μία αφήγηση γρήγορη των πέντε σπονδυλωτών διηγημάτων που αναδεικνύουν την κοινωνική προκατάληψη και κατήχηση προκαλώντας στερεότυπα που δεν αποβάλλονται εύκολα,τον ρατσισμό,τα ανθρώπινα πάθη,τα εγκλήματα,τον ψυχισμό σε διαφορετικούς τόπους και χρονικές περιόδους.Πόλεις που πρωταγωνιστούν μαζί με τους ήρωες είναι.1.Βενετία με τον μοναχικό Εβραίο που η μόνη συντροφιά του είναι ο φόβος που δεν τον καταπολεμά,αντίθετα είναι κυρίαρχος και συνεχίζει την ζωή του βλέποντας την παρακμή του.2.Θεσσαλονίκη με τον πρόσφυγα από την Ρωσία που καταφθάνει με την οικογένειά του όπου αφηγείται την ζωή του και τα στερεότυπα που τον κυνηγούν και δεν τον αφήνουν.3.Σεβίλη .Μέσα στον εμφύλιο πόλεμο γνωρίζουμε την κατατρεγμένη ζωή του Εστεμπάν και της οικογένειάς του με τις όποιες τραγικές καταστάσεις και τραγικές φιγούρες που υπάρχουν γύρω από αυτόν και οι συνέπειες.4.Πελοπόννησος.Αμαλία κόρη ενός δωσίλογου,οι επιπτώσεις ,οι αποφάσεις,οι σκέψεις της και τελικά η κατάληξή της.5.Ν.Υόρκη Σιμόν μία μιγάδα και σκλάβα της ίδιας της ζωής της κουβαλώντας ταμπού και εμμονές από την παιδική της ηλικία.Ανθρώπινες σχέσεις λοιπόν και στα πέντε διηγήματα όπου ο κάθε ήρωας ζει στον δικό του απομονωμένο κλουβί του ,σιωπηλοί μάρτυρες ενώ δίπλα η ζωή τους προσπερνά χωρίς να την αγγίζουν καν και κοινός παρανομαστής ο θάνατος.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Βενετία 1797. Η Δημοκρατία της Γαληνοτάτης καταρρέει. Ο γιατρός Λουτζάνι, που έζησε όλη του τη ζωή στο γκέτο των Εβραίων της πόλης, κατηγορείται πως σκότωσε τον Βενετό αριστοκράτη τον οποίο προσπαθούσε να γιατρέψει, όταν κάποιος τον κατήγγειλε ανώνυμα στην bocca di leone.
Στο Κάμπο ντέι Μόρι καταργείται ο χρόνος, κι από ένα παιχνίδι των συμπτώσεων βρίσκονται εκεί:
Ο Παύλος Ιακωβίδης, που ζωγραφίζει στα χνάρια του Τιντορέτο προσπαθώντας να ξεχάσει την Ελένη, την οποία μαχαίρωσε από έρωτα στη Θεσσαλονίκη το 1908.
Η γυναίκα που στέκεται στην αυλή της Παναγίας των Θαυμάτων και θυμίζει τη φτωχή Μανουελίτα, που δεν ταξίδεψε ποτέ, μόνο περπατούσε με τα σακατεμένα της πόδια, ξεκομμένη από τα καραβάνια των προσφύγων, για να ξεφύγει από τους στρατιώτες της Εθνοφυλακής στη Σεβίλη, μετά το τέλος του Ισπανικού Εμφυλίου το 1939.
Ο αστυνόμος Ντινόπουλος, που ήρθε από την Πελοπόννησο το 1964, όταν έχασε τη γυναίκα του Αμαλία, και πίνει αψέντι κοντά στον Άγιο Γεώργιο των Γραικών.
Η Σιμόν που θα ταξίδευε στη Βενετία, αλλά αυτό δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, μια και όταν το 2005 ο τυφώνας Κατρίνα κατέστρεψε τη Νέα Ορλεάνη, όλα τα θυμωμένα καβούρια του κόσμου τρύπωσαν μέσα στο μυαλό της.
Πέντε ετερόκλητες ιστορίες που κρέμονται από μια κλωστή, έτοιμη να κοπεί, στη Βενετία που χώνεψε τις χαλασμένες ζωές των ανθρώπων που έζησαν όσο γραφόταν το βιβλίο.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Βενετία 1797. Η Δημοκρατία της Γαληνοτάτης καταρρέει. Ο γιατρός Λουτζάνι, που έζησε όλη του τη ζωή στο γκέτο των Εβραίων της πόλης, κατηγορείται πως σκότωσε τον Βενετό αριστοκράτη τον οποίο προσπαθούσε να γιατρέψει, όταν κάποιος τον κατήγγειλε ανώνυμα στην bocca di leone.
Στο Κάμπο ντέι Μόρι καταργείται ο χρόνος, κι από ένα παιχνίδι των συμπτώσεων βρίσκονται εκεί:
Ο Παύλος Ιακωβίδης, που ζωγραφίζει στα χνάρια του Τιντορέτο προσπαθώντας να ξεχάσει την Ελένη, την οποία μαχαίρωσε από έρωτα στη Θεσσαλονίκη το 1908.
Η γυναίκα που στέκεται στην αυλή της Παναγίας των Θαυμάτων και θυμίζει τη φτωχή Μανουελίτα, που δεν ταξίδεψε ποτέ, μόνο περπατούσε με τα σακατεμένα της πόδια, ξεκομμένη από τα καραβάνια των προσφύγων, για να ξεφύγει από τους στρατιώτες της Εθνοφυλακής στη Σεβίλη, μετά το τέλος του Ισπανικού Εμφυλίου το 1939.
Ο αστυνόμος Ντινόπουλος, που ήρθε από την Πελοπόννησο το 1964, όταν έχασε τη γυναίκα του Αμαλία, και πίνει αψέντι κοντά στον Άγιο Γεώργιο των Γραικών.
Η Σιμόν που θα ταξίδευε στη Βενετία, αλλά αυτό δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, μια και όταν το 2005 ο τυφώνας Κατρίνα κατέστρεψε τη Νέα Ορλεάνη, όλα τα θυμωμένα καβούρια του κόσμου τρύπωσαν μέσα στο μυαλό της.
Πέντε ετερόκλητες ιστορίες που κρέμονται από μια κλωστή, έτοιμη να κοπεί, στη Βενετία που χώνεψε τις χαλασμένες ζωές των ανθρώπων που έζησαν όσο γραφόταν το βιβλίο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου