ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ


ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΜΟΥ!

Αυτό το blog δημιουργήθηκε με στόχο την ενημέρωση πάνω σε θέματα που αφορούν την τέχνη και την λογοτεχνία.Δηλ. Απόψεις μου λογοτεχνικών βιβλίων που έχω διαβάσει,Εκδηλώσεις διαφόρων πολιτιστικών γεγονότων (κυρίως για Θεσσαλονίκη) και διάφορα άλλα συναφή και γραμμένα με ένα τρόπο απλό και κατανοητό στο ευρύ κοινό.

Εύχομαι εδώ να βρείτε αυτό που σας ενδιαφέρει και ελπίζω να γίνουμε ευχάριστη παρέα.

Σας ευχαριστώ για την επίσκεψή σας.

Καλή ανάγνωση σε όλους.

Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΩΚΕΑΝΟΣ


ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η ΡΩΜΙΑ ΣΟΥΛΤΑΝΑ(ΕΛΕΝΗ ΚΕΚΡΟΠΟΥΛΟΥ)

«Αναστασιά!»
Το κορίτσι άκουσε τη φωνή της μάνας του από το μαγερειό κι έτρεξε μέσα. «Πού είσαι, μωρή, απρόκοφτη;»
Η κοπελίτσα αναστέναξε. «Έρχομαι, μάνα», μουρμούρισε καλόβολα, δεν ξεσυνεριζόταν της μάνας της τις αυστηρές κουβέντες, τις είχε συνηθίσει και δεν την πείραζαν,
 κι ακούμπησε την πετσέτα πάνω στο βαρύ ξύλινο τραπέζι, όπου η μάνα μάλαζε σβέλτα και επιδέξια τη βαριά μεγάλη μπάλα της ζύμης.
Αναστασία. Έτσι έλεγαν τη μεγαλύτερη από τις τρεις όμορφες κόρες του παπα-Γιάννη, του Ορθόδοξου παπά του νησιού, σε λίγους μήνες γινόταν δεκατεσσάρων ετών, όμορφη σαν ήλιος φωτεινός…
Είχε η εικόνα της γαντζωθεί στην καρδιά του ατρόμητου Θεόφιλου και τη μάτωνε από έρωτα και ίμερο…
Και τώρα κόντρα στο πρωινό αεράκι τη φανταζόταν...Έφερνε τη διάφανη εικόνα της μπροστά στα μάτια του, κι οι άλλοι ναύτες στο κατάστρωμα τον κοίταζαν και κρυφογελούσαν μεταξύ τους, γιατί ήξεραν για ποιόν λόγο αναστέναζε και ξαναναστέναζε χωρίς τελειωμό…
Κάπως έτσι αρχίζει η αληθινή, συναρπαστική και δραματική ιστορία της Αναστασίας, που ένας άνεμος τρελός της μοίρας, θα την αρπάξει απ᾽ το νησί της και θα την ρίξει χανούμισσα στα πόδια του σουλτάνου Αχμέτ του Πρώτου.
Θα κυριαρχήσει στο Χαρέμι λιγότερο με την ομορφιά της και περισσότερο με τον χαρακτήρα της. Θα γίνει μεγάλη σουλτάνα, πρώτη καντινεφέντη και χασεκί, λατρεμένη και μισητή... 
Θα βασιλέψει στην Ιστανμπούλ σχεδόν σαράντα χρόνια, ευνοώντας τους δυστυχείς, τους κατατρεγμένους και το βασανισμένο Ρωμαίικο. Θα στηρίξει κρυφά τον Πατριάρχη Κύριλλο Λούκαρι, 
θανάσιμο εχθρό των Ιησουϊτών που αλωνίζουν τον ελλαδικό χώρο και προσηλυτίζουν το ορθόδοξο ποίμνιο στον Καθολικισμό. Θα αγωνιστεί για να σταματήσει τον «αδελφοκτονικό νόμο» 
και θα υψώσει το ανάστημά της στον απροσπέλαστο τοίχο των Ουλεμάδων. Θα κερδίσει προσωπικές μάχες. Θα υποστεί σαρωτικές ήττες. Θα μείνει στην ιστορία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ως η μεγαλύτερη σουλτάνα όλων των εποχών.

Ήταν αυτή που σταμάτησε το άθλιο παιδομάζωμα...

ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ(ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΔΩΝΗΣ)


Μια συντροφιά Ελλήνων με αρχηγό τον τολμηρό Ιάσονα, ξεκινάει από τις δυτικές ακτές του Αιγαίου για να φέρει στην πατρίδα το Χρυσόμαλλο Δέρας: Το χρυσάφι της πλούσιας Ανατολής.
Και μαζί και μια γυναίκα. Παρθένα, ιέρεια, μάγισσα.
Μήδεια τ’ όνομά της. Πανέμορφη και πανίσχυρη σαν θεά, σκοτεινή κι επικίνδυνη σαν μάγισσα, παθιασμένη κι εκδικητική σαν την Ήρα... Ο έρωτάς της για τον Ιάσονα απόλυτος κι εκρηκτικός σαν ενεργό ηφαίστειο.
Για χάρη του απαρνήθηκε και πατρίδα και γονείς. Τον βοήθησε να πάρει το Χρυσόμαλλο Δέρας και να εκδικηθεί τη δολοφονία του πατέρα του. Του χάρισε ένα ολόκληρο βασίλειο.
Κι εκείνος την πρόδωσε...

Πίσω από τους ηρωισμούς των Αργοναυτών, κάτω από τα ματωμένα αχνάρια που αφήνουν στο διάβα τους, κρύβεται όμως και η διαμάχη της παλιάς, μητριαρχικής θρησκείας της γονιμότητας 
με τις καινούργιες δοξασίες της λατρείας του ξίφους που φέρνουν μαζί τους τα ελληνικά φύλα. Απολογήτρια
της παλιάς θρησκείας η Μήδεια, ιέρεια της Μεγάλης Θεάς, αγωνίζεται για τη θέση της γυναίκας σε τούτον τον καινούριο κόσμο που δημιουργούν οι Έλληνες, υποτάσσοντας τη γυναίκα στον άντρα. 
Όμως εδώ στην Μεσόγειο, η γυναίκα είναι η ίδια η Φύση. Κι αν ο άντρας την κάνει σκλάβα του, εκείνη
εξακολουθεί να είναι αυτή που φροντίζει τον οικογενειακό βωμό, παραμένει η Αιώνια Μητέρα, ο δεσμός με τους προγόνους, η ιέρεια και η μάντισσα. Εκείνη διατηρεί την παράδοση.
Είναι η Μήδεια που πνίγεται από τις πράξεις της, αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα.

Ας δούμε λοιπόν την Αργοναυτική
Εκστρατεία από τη δική της σκοπιά.

Τη σκοπιά της Γυναίκας.

Ο ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΙΤΣ - ΚΑΛΕ(ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΗΜΟΣΘ.ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)

Σκοπός του παρόντος βιβλίου είναι το σιάσιμο μιας σφαλερής ιδέας οπού έως τώρα εβασίλεψε και βασιλέβει ακόμη στην κοινωνία μας.
Η κοινωνία νομίζει πως δεν πρέπει να ξεσκεπάζονται τα ελαττώματά της, και θεωρεί ως εγκληματίαν εκείνον οπού το κάμη. Νομίζει εξεναντίας ότι είναι χρέος 
κάθε καλού πατριώτη να κηρύττη αρετές εις τον τόπον των ελαττωμάτων της. 
Τούτο έκαμε, ώστε ο καθένας, φοβούμενος την πρόληψή της, αρνήθηκε ναν της ανοίξη τα μάτια εις τες αληθινές πηγές των κακών της. Ενώ απ΄ άλλο μέρος οι 
κατεργαραίοι, που σε κάθε κοινωνία ποτέ δεν λείπουνε, εκερδοσκοπήσανε ναν την αποκοιμήσουν, απάνω στον κρημνό της ανοησίας της, για να κλέψουνε την υπόληψή της.
Εγώ δεν ημπορώ, εν συνειδήσει, να ναναρίσω την κοινωνία μας με το ναρκωτικό νανάρισμα των λαοπλάνων, ούτε μήτε να σιωπήσω τα ολέθρια αποτελέσματα μιας τέτοιας 
σατανικής κερδοσκοπίας. Εγώ εξεναντίας ξεσκεπάζω τα ελαττώματα με θάρρος και με εξουσίαν. Με όλην εκείνην την εξουσίαν οπού μου δίνει η Αλήθεια …
Έως τώρα οι έξοχοί μας ενομίσανε πάντα, πως το καλύτερο που εμπορούσανε να κάμουνε είναι να κρύβουνε τες πληγές της κοινωνίας μας. Εγώ κατηγορώ τούτην την μέθοδο. 
Ξεσκεπάζω εξεναντίας τες πληγές και ζητώ ιατρείαν. Ιδού το Βιβλίο μου.» 
Ανδρέας Λασκαράτος, «Τα μυστήρια της Κεφαλονιάς»

Ποιός είναι ο φυλακισμένος του Ιτς-Καλέ; Μέσα στο βιβλίο αυτό ο αναγνώστης θα διαβάσει την συναρπαστική ιστορία της περιπετειώδους ζωής του. 
Θα τον ακολουθήσει στον δύσκολο και ματωμένο δρόμο  του προς την Ελευθερία και τη Δόξα. Θα ζήσει  δίπλα του τον μεγάλο αγώνα του να δώσει στους Έλληνες 

Υπερηφάνεια, Πατρίδα, Μέλλον. Είναι η ιστορία σαν μυθιστόρημα  του Άγιου των Ελλήνων.

ΟΙ ΑΔΑΜΑΣΤΟΙ(ΜΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ)

Ήταν ακουμπισμένος στην κουπαστή. Το καΐκι αρμένιζε σαν βιαστικός εραστής ν’ ανταμωθεί με τον ορίζοντα της καρδιάς του. 
Στο βάθος τα σκουρόχρωμα χώματα της λαχτάρας του ύψωναν το τρυφερό τους κορμάκι. Σίμωνε! Είδε τα βράχια, τη διψασμένη κάπαρη, τις γέρικες ελιές… 
τη στολισμένη ακόμη χαρουπιά. Οσμίστηκε.
Ναι, τούτη είναι η γη του!
Παράξενο το μπάρκο πού ᾽χε κάνει. «Σε δέκα… άντε σε δυο βδομάδες, θά ᾽μαι πίσω...» είχε πει στους δικούς του. Έκαμε δυο μήνες! 
Είχε κινήσει κουβαλώντας ελιές, σταφίδα και βαρέλια κόκκινο κρασί. Τραβούσε για τη Σμύρνη.
Η Σμύρνη ήταν για κείνον η Ναυσικά... Μύριζε ψαρίλα και σαπισμένα φύκια. Όπως όλα τα λιμάνια. 
Αιώνες κουβαλούσε τη μυρωδιά τους στα ρουθούνια του. Κατέβηκε να περπατήσει. Ν’ ανταμωθεί με την ψυχή της...

Η περιπετειώδης ιστορία μιας οικογένειας τριών αδελφών Κυπρίων, στις αρχές του αιώνα, που παλεύουν με τις αντιξοότητες της μοίρας και της ζωής. 
Τρεις διαφορετικοί χαρακτήρες, τρεις ενδιαφέροντες άνδρες. Ο ένας πολεμιστής, ο άλλος δεινός επιχειρηματίας και ο τρίτος ένας ονειροπόλος δάσκαλος, 

τρεις διαφορετικές ζωές σε τρικυμιώδεις ιστορικές περιόδους.

ΦΟΒΟΣ Ή ΕΡΩΤΑΣ(ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΑΡΛΑ)

Τρεις ερωτικές ιστορίες άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Πίσω απ’ αυτές η ίδια γυναίκα...
Οι πορείες έξι ανθρώπων, διαφορετικής εθνικότητας, που διασταυρώνονται και αλληλεπιδρούν κι οι ζωές τους καλπάζουν πάνω στον χάρτη που τους απλώνει η μοίρα.
   Ο Βίκτωρ και η Χάνα Λίσα επιτρέπουν σε έναν έρωτα με την πρώτη ματιά να τους σημαδέψει για πάντα.
   Η Νάντια και ο Φερχάτ ισορροπούν πάνω στα πλήκτρα μιας γοητευτικής διαδικτυακής σχέσης.
   Ο Μάριος και η Βιολέτ γίνονται κυνηγοί και θηράματα μέσα στο δάσος του ανεκπλήρωτου πάθους.
Φόβος ή έρωτας; Ένα βασανιστικό δίλημμα.
   Πόση δύναμη και θάρρος πρέπει να έχεις για να πάρεις μια τελική απόφαση, να ξεπεράσεις τον εαυτό σου; Πόσο ψέμα για
να πείσεις τον εαυτό σου ότι διάλεξες σωστά;

Ένα μυθιστόρημα γεμάτο αγάπη για τη ζωή,
για τη λογοτεχνία, για τη μουσική και την ποίηση.
Ένα εισιτήριο σε μια συγκινητική
ιστορία ανθρώπων της διπλανής πόρτας,

της διπλανής ζωής...

ΟΙ ΠΡΟΔΟΜΕΝΕΣ(ΤΖΕΝΗ ΚΑΛΛΕΡΓΗ)

Ισιδώρα, Αντιγόνη και Νεφέλη.
Τρεις γυναίκες, τρεις διαφορετικές γενιές...
Έζησαν κάτω από τελείως διαφορετικές οικογενειακές, οικονομικές, πολιτικές και πολιτιστικές συνθήκες.
Κι όμως έζησαν τα ίδια δεινά, έζησαν τον έρωτα με το ίδιο πάθος, την ίδια πίκρα, τον ίδιο πόνο…
Τον σαρωτικό έρωτα που σαν κατάρα σέρνεται στον χρόνο και γυρεύει Κάθαρση...
Τρεις γυναίκες που ερωτεύτηκαν παράφορα μα ο έρωτάς τους δεν τους έφερε την ευτυχία.
Ήταν καταστροφικός, γεμάτος βαρβαρότητα, βία, θάνατο, δυστυχία και προδοσία.
Καμμιά τους δεν φόρεσε νυφικό...

(…)Σ’ αυτό εδώ το εκπληκτικό μυθιστόρημα η συγγραφέας διεισδύει στα μυστικά της ανθρώπινης ψυχής, 
φέρνοντας στην επιφάνεια με τρυφερότητα και ευαισθησία τις ακατανίκητες δυνάμεις και τις συμφορές
του έρωτα. Οι τρεις ηρωίδες ξετυλίγοντας το κουβάρι της ζωής τους κρατούν σε διαρκή εγρήγορση και 
αγωνία τον αναγνώστη με ευφάνταστες εικόνες του ψυχισμού και της εσωτερικής τους διαπάλης.(…)

Συγκλονιστική πλοκή σε ολοζώντανη γλώσσα

Η ΠΑΡΕΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ(ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ)

Ο αινιγματικός Ελληνοκαναδός επιχειρηματίας Τομ Δρακάτος, ερωτύλος και σεξομανής, μοιράζει τη ζωή του ανάμεσα στη γυναίκα του Ιρίνα και στην ερωμένη του Μόνικα. 
Διαθέτοντας άφθονα χρήματα μυστηριώδους προέλευσης και έχοντας ως έδρα του ένα διαμέρισμα της οδού Δημοκρίτου, συγκεντρώνει συχνά εκεί μια ετερόκλητη 
παρέα ατόμων τα οποία, εν μέσω σεξουαλικών οργίων και χρήσης ναρκωτικών, προσδοκούν πολλά από αυτόν, πιστεύοντας τις υποσχέσεις και τις ελπίδες που τους μοιράζει αφειδώς. 
Ανάμεσά τους και ένας νεαρός δημοσιογράφος, ο Ιάσονας Γεωργαντάς, με τον οποίο ο Δρακάτος συνδέεται με φιλία και επαγγελματική συνεργασία.
      Ένα θανάσιμο μυστικό, το οποίο τυχαία ανακαλύπτει ο  Ιάσων θα τον οδηγήσει στην εξιχνίαση ενός μυστηρίου που τον στοιχειώνει από το μακρινό παρελθόν. 
Εξιχνίαση που του γεννά μίσος για τον Δρακάτο και τον ωθεί στην κατάστρωση  ενός σχεδίου εκδίκησης . Όμως η μοίρα των πρωταγωνιστών σφραγίζεται τελικά 
από απρόοπτες εξελίξεις και ανατροπές, από τις οποίες κάποιες λειτουργούν λυτρωτικά και κάποιες ως Νέμεσις..
    
Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα με φόντο τη σημερινή Ελλάδα της κρίσης, ένα κοινωνικό θρίλερ, με χιουμοριστικές πινελιές, με ίντριγκες και έντονα ερωτικά πάθη, 

βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, τα οποία περιήλθαν σε γνώση του συγγραφέα είτε άμεσα, είτε από διηγήσεις τρίτων.

ΥΠΟΠΤΟΙ ΚΑΘ'ΕΞΙΝ(ΤΑΣΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ - ΓΚΕΝΤΖΟΣ)

Ο Αλέξης Δημόγλου, η γυναίκα του η Όλγα και ο κουμπάρος τους ο Μιχάλης έχουν μεγαλώσει μαζί από παιδιά. Τριάντα χρόνια
μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο, για διαφορετικούς λόγους... βρίσκονται και οι τρεις τους στην Καβάλα, την πόλη των παιδικών χρόνων και των εφηβικών ερώτων.
Το πρώτο βράδυ της παραμονής τους στην πόλη θα είναι μοιραίο
για την μετέπειτα ζωή τους. Ο Αλέξης συναντά παλιούς τους συμμαθητές σε ένα ταβερνάκι της πλατείας του Αγίου Νικολάου, 
ο Μιχάλης επισκέπτεται το πατρικό του σπίτι και η Όλγα κρυφά από τον άνδρα της καταλύει σε ένα κεντρικό ξενοδοχείο.
Το άλλο πρωί η γνωστή καθηγήτρια της Φαρμακευτικής Όλγα
Γεωργακά βρίσκεται νεκρή στο δωμάτιο της. Τα νέα δεν αναστατώνουν μόνο τους γονείς της νεκρής γυναίκας και την ηρεμία της επαρχιακής πόλης, 
αλλά και την κυρία Αδαμαντίνα, παλιά παραδουλεύτρα της οικογένειας Γεωργακά και μητέρα του Μιχάλη Γαλάνη.
Δολοφονία ή αυτοκτονία;
Οι ύποπτοι για τον Ηρακλή Κρόκο - τον αστυνομικό διευθυντή της περιοχής - είναι πολλοί. Ο άνδρας της, ο κουμπάρος της, ένας
παλιός ανεκπλήρωτος έρωτας του συζύγου της, η νεαρή ερωμένη του Αλέξη η Λίνα, δημοσιογράφοι...
Όλοι τους ύποπτοι “καθ' έξιν!”
Θα καταφέρει άραγε το λαγωνικό του “μικρού Μόντε Κάρλο”
να διαλευκάνει την υπόθεση... όπως θα έκανε ο Ηρακλής Πουαρώ;

Ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα χαρακτήρων που ξαφνιάζουν
τον αναγνώστη με την ανθρωπιά,
αλλά και με την πολυπλοκότητα των σκέψεων
και των συναισθημάτων τους, ένα ευαίσθητο έργο

με μυστήριο, δυνατή πλοκή και δράση που συναρπάζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου