ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ


ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΜΟΥ!

Αυτό το blog δημιουργήθηκε με στόχο την ενημέρωση πάνω σε θέματα που αφορούν την τέχνη και την λογοτεχνία.Δηλ. Απόψεις μου λογοτεχνικών βιβλίων που έχω διαβάσει,Εκδηλώσεις διαφόρων πολιτιστικών γεγονότων (κυρίως για Θεσσαλονίκη) και διάφορα άλλα συναφή και γραμμένα με ένα τρόπο απλό και κατανοητό στο ευρύ κοινό.

Εύχομαι εδώ να βρείτε αυτό που σας ενδιαφέρει και ελπίζω να γίνουμε ευχάριστη παρέα.

Σας ευχαριστώ για την επίσκεψή σας.

Καλή ανάγνωση σε όλους.

Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2018

ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ


ΥΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ (ΤΑΣΟΣ ΚΑΛΟΥΤΣΑΣ)

Ιστορίες καθημερινότητας, των οποίων οι πρωταγωνιστές, παρόλο που βιώνουν συχνά οδυνηρές καταστάσεις από τις συγκυρίες μιας δύσκολης πραγματικότητας, προσπαθούν να διατηρήσουν εν ενεργεία μέσα τους έναν θερμό πυρήνα ονείρου, αντίστασης και καλοσύνης.

Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ (ΝΙΚΟΣ ΘΕΜΕΛΗΣ)

Στην παρούσα έκδοση περιλαμβάνονται για πρώτη φορά σε έναν τόμο τα τρία μυθιστορήματα του Νίκου Θέμελη: Η αναζήτηση, Η ανατροπή και Η αναλαμπή, τα οποία αποτελούν τριλογία.

ΕΛΑΦΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ)


Μια αναπαράσταση των πρώτων χρόνων μετά από μια αιματηρή δεκαετία με κατοχή και εμφύλιο, χωρίς καταφυγή σε αρχειακό υλικό, παρά μόνο με τη δύναμη της μυθιστορηματικής επινόησης που προσπαθεί να συναγωνιστεί σε αμεσότητα τα ντοκουμέντα, οπτικά και ηχητικά, της εποχής.

ΤΑΡΑΓΜΕΝΑ ΝΕΡΑ (ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ)

Η Σάρα, συγγραφέας και σεναριογράφος, κάνει διακοπές μαζί με τον φίλο της στο ξενοδοχείο «Το μαργαριτάρι της λίμνης», στην όχθη της λίμνης Δοϊράνη. Ώσπου χάνονται τα ίχνη της όταν πηγαίνει να κολυμπήσει στα ανοιχτά.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ (ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΛΕΞΑΚΗΣ)

Εδώ δεν πρόκειται μόνο για τη ζωή.Πρόκειται κυρίως για τον θάνατο.Το κεντρικό πρόσωπο σκέπτεται να αυτοκτονήσει.Έχει άδικο?Όχι βέβαια.Ένα άλλο πρόσωπο προθυμοποιείται να του βρει το κατάλληλο δηλητήριο,το κατάλληλο δέντρο,το ιδανικό κενό.Ξέρει άριστα τις περιπέτειες που έζησε ο φίλος του σε διάφορα νοσοκομεία της Γαλλίας,ξέρει επίσης ότι δεν είναι πια σε θέση να γράψει ούτε λέξη.Κι όμως αυτό ήταν το επάγγελμά του,έγραφε ιστορίες,η ζωή του ήταν τα γραπτά του.Τι άλλο μπορεί να κάνει ένας συγγραφέας που δεν έχει πια στην διάθεσή του ούτε μία λέξη,παρά να αποσυρθεί?Ελπίζει ωστόσο να βρει την τελευταία λέξη.Η φαντασία του παραμένει ζωντανή.

ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ (ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΖΑΡΙΑΔΗΣ)

Όλα ξεκινούν με μία τρομακτικά βίαια δολοφονία,σ'ένα απομονωμένο αγρόκτημα έξω από τον Μαραθώνα.Πέντε μέλη μιας συνηθισμένης οικογένειας βρίσκονται νεκρά στην αυλή του αγροκτήματος.Και γύρω αίμα...Πολύ αίμα.Το μοτίβο των φόνων παραπέμπει σε επαγγελματίες που εκτελούν ένα συμβόλαιο θανάτου.Την υπόθεση αναλαμβάνει η ομάδα του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής,με επικεφαλής την αστυνόμο Τρύπη,και θα αποδυθεί σ'ένα απεγνωσμένο κυνηγητό με στόχο να εντοπίσει πρώτη τους εκτελεστές και τον εντολέα της άγριας δολοφονίας.

ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ (ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΚΟΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ)

Διότι η ψυχή είναι αγιογραφημένη εκκλησία. Όπως ζωγραφίστηκε, ζωγραφίστηκε. Δεν επιδέχεται μεταλλαγή των μορφών. Ο κόσμος πάλι έχει τους καθρέφτες του. Αυτοί αποτελούν τις πολεμίστρες απ’ όπου ο χρόνος εύστοχα μας πυροβολεί, καθώς σιμώνουμε το πρόσωπο μέχρι την κάννη. Αυτούς τους καθρέφτες οι παραφυσικές υπάρξεις τούς γνωρίζουν. Γι’ αυτό τους αντιστρέφουν και καθρεφτίζονται μόνο στην πίσω σκοτεινή πλευρά.

Οι δεκαέξι διηγήσεις αναφέρονται όλες σε φαινόμενα εξαρχόμενα των φυσικών νόμων και αντλούν από μια μακρόχρονη κληρονομιά θρύλων και παραδόσεων, σε μια εποχή που τείνει οριστικά να εξαφανίσει τη Μνήμη. 

Οι "Διηγήσεις παραφυσικών φαινομένων" είναι ένα βιβλίο που δεν κατατάσσεται εύκολα σε κάποια από τις γνωστές κατηγορίες του γραπτού λόγου. Γιατί δεν πρόκειται ούτε για ποιητικές πρόζες ούτε για αφηγηματικά ποιήματα. Δεν πρόκειται ούτε για επιστημονικό βιβλίο ούτε για παρεπιστημονικό. Είναι επιστημονικοφανές από πρόθεση, βαθύτατα ποιητικό αλλά καθόλου ποιητικίζον. Είναι ένα βιβλίο πρωτότυπο από κάθε άποψη, που διαβάζεται από όλους, αλλά αποζημιώνει τον καθένα ανάλογα με τη διάθεση και την ικανότητά του για συμμετοχή. Αυτή είναι, άλλωστε, η δικαιοσύνη της Τέχνης.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου